Verliefd op de dominee

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een groot probleem. Ik ben 16 jaar en ben verliefd op onze dominee. Hij is 45 jaar en getrouwd, maar we hebben heel goede gesprekken samen. Hij geeft ook veel om mij. Hij ziet mij als zijn dochter, maar ik ben verliefd! Moet ik dit tegen hem zeggen. Ik heb het idee dat hij ook wel verder met mij wil. Maar het is gewoon lastig. HELP ME.

Antwoord

Het gebeurt heel vaak dat een jong meisje verliefd wordt op een ouder iemand die ze erg bewondert. Meestal is dat een leraar van school, maar het kan dus ook de dominee zijn. Ik vind dat je absoluut niet tegen hem moet zeggen dat je verliefd bent, temeer daar dit dus vaak voorkomt en het echt vanzelf weer overgaat. Eigenlijk bewonder jij de dominee heel erg.

Heeft de dominee echt tegen jou gezegd dat hij jou ziet als zijn dochter? Ik vind dat hij dat niet had mogen zeggen. Een predikant hoort zich aan de ene kant goed in te leven in de vragen van gemeenteleden en hen daarin ook te helpen, maar aan de andere kant hoort hij ook gepaste afstand te bewaren. Je hebt het idee dat hij ook wel verder wil met jou. Hoe heb je dat gemerkt? Als dat zo is, dan gaat hij echt hierin z'n boekje heel erg te buiten met alle nare gevolgen vandien, niet alleen voor jou, maar ook voor zijn gezin.

Het zou beter zijn om de gesprekken af te ronden en met iemand anders je problemen te bespreken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid