Bidden om de wederkomst

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

In de Bijbel staat dat het moment dat Jezus terug komt “al vast staat” en dat alleen God van dat moment weet. Moeten we dan nog wel bidden of Christus snel terug mag komen? Heeft dat dan wel zin?

Antwoord

Beste vraagstel(ler) ster,

Het is zeker waar, dat Christus wederkomt op Gods tijd. Toch geeft de bijbel er voorbeelden van dat er verlangd wordt naar Zijn komst. Dat wordt in het gebed tot uitdrukking gebracht. Denk aan Openb. 22:17 en 20. De verborgen dingen zijn voor de Heere, maar de geopenbaarde voor ons. Waar het echte verlangen naar Zijn komst het hart vervult, zal dit in het gebed tot uitdrukking komen.

Met vriendelijke groet,
Ds H. Paul

Lees meer artikelen over:

biddenwederkomst