Als kind gedoopt en nu veel vragen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben als kind gedoopt. Nu heb ik daar veel vragen over. Is het Bijbels gezien de goede doop? En zo niet, moet ik me dan weer laten dopen (geloofsdoop)? Ik ben namelijk opgegroeid in de GKv en daar kan ik me ook niet laten dopen qua geloofsdoop.

Een worstelende tiener.

Antwoord

Wees gerust: eens gedoopt, altijd gedoopt. In de (kinder)doop sluit God een verbond met jou. Je wordt in Zijn testament opgenomen. Hij zegt: Ik ben je Vader. En daar kom Hij nu op terug door van jou te vragen: Wil je Mijn kind zijn? Wil je de erfenis in ontvangst nemen? En daar hoef je niet voor ondergedompeld te worden o.i.d., maar met heel je hart en ziel “ja” te zeggen op die vraag en je in de armen van de Heere Jezus te laten vallen. Zo eenvoudig is nu geloven.

Zie verder de tags 'Doop', 'Overdoop' en 'Volwassendoop' voor heel veel antwoorden uit het archief.