Witte Donderdag

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Zijn er in de protestantse en evangelische kerk bepaalde tradities of rituelen op Witte Donderdag, net zoals in de Katholieke en Oosters-Orthodoxe kerk?

Antwoord

In de behoudende protestantse kerken zijn bij mijn weten geen tradities of rituelen bekend. Niettemin worden de gebeurtenissen die betrekking hebben op de deze donderdag wel genoemd in de prediking op weg naar de Goede vrijdag, met name de voetwassing en de instelling van het Heilig Avondmaal.

Ds. A. J. Schalkoort