Zwarte bijbel

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Waarom is de Bijbel zwart (of in ieder geval donkergekleurd)? Het lijkt mij juist dat de Bijbel een lichtere kleur moet hebben, omdat dat wijst op de heiligheid van God (en dus ook van Zijn Woord).

Antwoord

Alleen de inhoud van de Bijbel is zwart-wit. De kaft wordt verzorgd door uitgevers die de kleur aanpassen op de voorkeuren van hun klantenkring. En daarom zijn er Bijbels in allerlei vormen, kleuren en maten.

2 reacties
Naturel
Mocht je je storen aan de kleur .. er zijn prachtige bijbelhoezen te koop
beiteltje
Een praktische reden kan misschien zijn dat donkere kleuren handiger zijn bij veelvuldig gebruik: je ziet er veel minder op dan op lichte kleuren.