Een teken dat het goedkomt (2)

Ds. C.J. Droger / Geen reacties

Vraag

Bedankt voor uw reactie op de vraag die ik stelde over een teken van God ontvangen dat het goedkomt. Het bemoedigde mij om te horen dat God een God van wonderen is en dat u zei: “Als God je een teken gaf, komt je ex-vriend vast terug.”

Een vraag die bij mij overblijft is hoe lang ik moet blijven wachten. Terwijl ik dit schrijf merk ik ook weer hoe tegenstrijdig dit eigenlijk is, want als ik vertrouw dat God onze relatie wil herstellen dan maakt het niet uit hoelang ik moet wachten. Maar wat als ik God toch verkeerd versta of...? Hoelang moet ik dan wachten? ‘Verspil’ ik dan bijvoorbeeld een jaar van mijn leven op wachten op mijn ex die niet terugkomt? Of is dit dan weer de duivel die vertrouwen in God tenietdoet? Ik vind dit een ontzettend lastig vraagstuk.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Bedankt voor je vervolgvraag! Een heel begrijpelijke vraag, vind ik. Ik wil er graag op ingaan.

Voor je beleving heb je een teken van God ontvangen waarin Hij je duidelijk maakte dat het weer goedkomt tussen je ex-vriend en jou. Hoe lang moet je nu wachten? Volgens mij tot het moment dat hij naar je terugkomt, of tot het moment dat hij met een ander meisje trouwt. Als het teken écht van God is geweest, komt je ex-vriend terug en krijgen jullie weer een relatie.

Het is ook mogelijk dat je je vergist hebt. Dat je iets voor een teken van God hebt aangezien wat het niet is geweest. Op dit moment hoef je daar niet vanuit te gaan. Op dit moment houd je vast dat God je een teken gegeven heeft. Maar stel, dat je ex-vriend een andere relatie krijgt en hij trouwt met dat meisje. Dán moet je concluderen dat je God niet goed begrepen hebt en dat je ex-vriend voor een ander bestemd is. En dat er wellicht een andere jongen voor jou bestemd is. Het komt dus op geduld aan. Dat hoort bij de vrucht van de Geest (Gal. 5:22), dus bid om de Heilige Geest, opdat je kunt wachten op Gods tijd. Wie weet wat Hij voor je in petto heeft!

Heel veel sterkte en Gods zegen toegewenst voor de komende tijd.

Met een hartelijke groet!
Ds. C. J. Droger

Lees meer artikelen over:

Gods wilverkering uit