Zwart schilderen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe moet men tegen zwartwerken aan kijken? Ik schilder en in mijn vrije tijd schilder ik bij mensen thuis. Hier word ik voor betaald. Zwart. Mag ik dit op zo’n manier bijverdienen of wat moet ik hier mee doen? Mag ik geld verdienen buiten mijn baan om? Ik vind het leuk om te schilderen en hou er op deze manier een mooi centje aan over.

Antwoord

Je vraagt naar de bekende weg. Kort samengevat: Je overtreedt met deze handelwijze niet alleen tegen de Nederlandse wet, maar zondigt ook willens en wetens tegen in ieder geval het achtste en negende gebod. Een uitgebreidere reactie kun je vinden in eerdere artikelen over zwart geld.