Vriendin vertrouwt me niet

Kand. G.A. van Ginkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vriendin en we zijn samen gelovig. Zij heeft een moeilijke start gehad. Ze vertrouwt mij niet en denkt dat ik met verschillende vrouwen vreemd ben gegaan. Ik wil onze liefde echter niet opgeven, want we houden van elkaar. Ze wil haar weg naar God zelf gaan zoeken. Ik bid tot God en Jezus Christus dat ze het licht gaat zien. Wat kan ik nog meer voor haar betekenen?

Antwoord

Vertrouwen. Ja, dat is wel een kernwoord in een relatie.

Je zegt 1. Mijn vriendin vertrouwt mij niet. 2. We houden van elkaar.

Wat het eerste betreft, geef je ook aan waar de kern van het wantrouwen zit: ze denkt dat je met meerdere vrouwen vreemd bent gegaan. Je gaat daar verder niet op in. Je geeft niet aan of dat feitelijk ook zo is of dat  je aanleiding hebt gegeven om dat te kunnen gaan denken. In ieder geval is duidelijk dat zij hecht aan volstrekte trouw.

Je suggereert dat het alles verband houdt met haar “moeilijke start”. Een moeilijke start... Waarmee? Met jou? Met...? Of bedoel je een moeilijke start met geloof? Zoekt zij boven alles een weg naar ervaring van de liefde van God en ervaart ze jou daarbij als een hinderpaal, een soort van afleidende factor?

Fijn dat je bidt. Voor haar. Voor jezelf. Voor jullie relatie. Wat kun je meer doen? Vooral haar de tijd en de ruimte geven. En in alles transparant en eerlijk zijn. Is zij voor jou werkelijk de door God bestemde vrouw om het leven mee te leven, vertrouw er dan op dat God haar aan jou zal verbinden. Om samen te leven in verbondenheid aan Hem.

Van harte in dit alles Gods zegen toegewenst!

Kand. G. A. van Ginkel