Talent en beroep

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Er staat onder andere in de Bijbel dat je je talenten moet gebruiken om mensen te helpen en te dienen en dat je niet mag roemen in de talenten die je hebt. Stel nou dat je van je talent je beroep maakt. Bijvoorbeeld een boek schrijven of mooie schilderijen maken. Hoe moet je daar dan mee omgaan?

Antwoord

Veel mensen hebben van hun talent ook hun beroep gemaakt. Dat mag je zien als een dubbele zegen van God. Immers, er zijn ook mensen die met tegenzin en ongemotiveerd naar hun werk gaan en zich daar niet op hun plek voelen.

Hier staan overigens diverse artikelen over de talenten.