Gevoelens voor 2 oudere mannen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik (jong meisje) ben er pas achter gekomen dat ik van twee veel oudere (ongeveer 20 jaar leeftijdsverschil) mannen houd die allebei getrouwd zijn. Ik ben hier erg van geschrokken. Nu vraag ik me af: mag ik ooit wel trouwen met iemand waar het wel mee zou kunnen? Ik ben blijkbaar totaal niet trouw. Dat blijkt er wel uit dat ik gevoelens voor allebei heb.

En hoe moet ik tegenover hen verbergen dat ik deze gevoelens heb? Twee keer in de week heb ik contact met allebei. Zegt de Bijbel hier iets over? Hoe ziet God mij hierin? Kan dit vergeven worden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Best jong meisje,

Allereerst denk ik dat je je nog niet teveel zorgen moet maken. Je bent op een leeftijd dat het om je heen kijken naar een eventuele partner gaat beginnen of al is begonnen. Je bent je dan toch een beeld aan het vormen hoe je toekomstige man eruit moet zien. Dat ervaar je kennelijk behoorlijk sterk bij deze twee mannen. Eigenlijk zeg je ermee dat je graag zou willen dat jouw toekomstige man ook ongeveer zo is. Dit type zou je wel graag willen. Die beide mannen komen daarmee overeen.

Het is nu eenmaal zo dat je in je tienerjaren jezelf op de achtergrond toch een beeld gaat vormen hoe je toekomstige man er ongeveer uit moet zien. Dat proces gaat voor een groot deel onbewust... Kom je iemand tegen die daar min of meer aan voldoet dan kan er een verliefdheid ontstaan die later overgaat in een relatie en daarna huwelijk.

Het heeft niets te maken met dat je later niet trouw zou zijn. Maar het heeft alles te maken met het zoeken naar een levenspartner. Ik denk ook dat je deze mannen helemaal vergeet wanneer je een jongen ontmoet die daar zo ongeveer aan voldoet, en je verkering krijgt enz.

Je moet er in ieder geval niets over zeggen tegen deze mannen. Daarmee breng je niet alleen hen, maar ook jezelf in verlegenheid. Houd voldoende afstand. Dan zul je zien dat die gevoelens naar hen vanzelf uitdoven.

Sta open voor iemand van ongeveer je eigen leeftijd. Breng het  vooral ook in gebed en vraag of de Heere God je een lieve man wil geven.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid