Weinig geloof in de Messias

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In het Oude Testament spreekt en schrijft iedereen vol verwachting over de komende Messias. Als Hij dan vervolgens gekomen is, geloven de meeste mensen het niet. Waarom is dat? Het zou toch een heerlijke, opwekkende tijd geweest kunnen zijn voor het geloof en dan had God toch ook veel meer eer gekregen?

Antwoord

De Heere Jezus geeft in Mattheüs 23 en Lukas 13 Zelf het antwoord: ze hebben niet gewild. Dus niet gekund of niet geweten, maar niet gewild. Maar laten we eerlijk zijn: is het in onze gezindte anders? Iedereen krijgt van Jezus de eeuwige zaligheid aangeboden. Gratis. En je hoeft er niets voor te doen, alleen Christus te accepteren als Koning over ons leven.

Maar wees gerust. God komt aan Zijn eer, want een menigte die niemand tellen kan zal Hem tot eeuwigheid loven en prijzen. (Openbaring 7:9).

Lees ook: 'Joden, Jezus en Messias'.