Haastige verlossing

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Als ik bid, dan heb ik de neiging om te vragen: kom toch haastig en verlos me van mijn zonden, komt toch snel want ik hou het met me zelf niet vol. Met de zonden en dat harde hart word ik zo moedeloos van mezelf. Dan wil ik zo graag dat God wat licht in m’n hart geeft. Maar alles is op Gods tijd en wijze. Mag ik dan smeken of Hij haastig mij wil verlossen? Ik twijfel daarover omdat ik me dan brutaal voel.

En gelijk komen er aanvechtingen, dat het niet voor mij is en hoe durf ik te denken dat ik ooit bekeerd zal worden. En die twijfels wil ik niet natuurlijk. Maar daarom wil ik zo graag dat Hij haastigs komt. En je moet geduld en hoop hebben en vertrouwen op de HEERE, maar soms denk ik als ik nog tot m’n 50ste bijvoorbeeld moet wachten, o hoe kan ik dat ooit volhouden? Als ik de mensen om mij heen ziet, familie en ouderen, dan krijg ik het wel eens heel erg benauwd dat ik zo lang zou moeten wachten op bekering.

Een jonge vrouw.

Antwoord

Beste jonge vrouw,

Bekeert u en gelooft het evangelie! Dat is wat er in Gods Woord staat. Met een onbijbelse gedachte over bekering kun je God de schuld geven. Immers Hij wil jou niet redden... En dan te bedenken dat Hij in Zijn Woord jou persoonlijk roept om tot Hem te naderen en jezelf aan de voeten van Christus te leggen met al je schuld en al je zonden. God wil wel, maar wij willen niet. God moet het doen? Nee, Hij heeft het gedaan in Christus! En nu smeekt Hij welmenend en onvoorwaardelijk zondaren om tot Hem te komen. Openbaring 22:17 zegt: “En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.” Wie dan ook maar die wil, neme het water des levens om niet! Er is NIEMAND die verloren gaat omdat God hem de zaligheid niet wil geven. Mensen gaan verloren omdat ZIJ niet willen nemen van het water des levens...

Zie verder deze artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/15933/hoe-kan-ik-bekeerd-worden

www.refoweb.nl/vragenrubriek/16022/bidden-om-een-nieuw-hart

www.refoweb.nl/vragenrubriek/15510/bidden-om-geloof

www.refoweb.nl/vragenrubriek/1663/hoe-word-ik-bekeerd