Geslachtsregister van de Heere Jezus

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik heb een vraag over het geslachtsregister van de Heere Jezus. Op meerdere plaatsen wordt van de Heere Jezus gezegd dat Hij uit het huis van David zou voortkomen. In de geslachtsregisters (Mattheus 1 en Lukas 3) wordt echter uitgegaan van Jozef om aan te tonen dat Jezus uit het huis van David komt. Aangezien de Heere Jezus zonder Jozef door Maria van de Heilige Geest ontvangen is, vroeg ik mij af of er ook teksten in de Bijbel zijn waaruit blijkt dat ook Maria uit het geslacht van David afkomstig was en zo niet, of er ook een verklaring is waarom de Heere Jezus dan toch de “Zone Davids” is.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
KeesLangeveld
De laatste verwijzing heeft een ander internetadres gekregen, namelijk https://www.christipedia.nl/wiki/Jezus_Christus/Geslachtsregisters
refoweb
Dank! Het is aangepast.