Te hard van stapel na datingcontact

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Via een christelijke datingsite kwam ik in contact met een vrouw. Na tijdje appen hadden we afgesproken en het klikte direct. Zijn samen op vakantie geweest, naar het strand etc. geweest en appten elkaar dagelijks. Twee weken geleden begon zij over trouwen en samen verder gaan. Wilde ik ook. Zaterdag spraken we af, was heel fijn op de bank knuffelde ze me en noemde me lieverd. Voor dinsdag en weekend erop hadden we afspraken staan.

Tot ze volledig uit het niets op maandag appte dat ze wilde stoppen en me daarna blokkeerde. Het enige wat ik nog uit haar kreeg is dat ze alleen 100 procent positiviteit wilde en leuke dingen. Eerder had ze aangeven alles met mij te willen delen: lief en leed. Ik ben er kapot van. Had haar eerder nog gezegd, als er iets is moet je er samen over praten i.p.v. ermee rond blijven lopen. Wat moet ik doen? Brief schrijven o.i.d.?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Nu deze relatie niet leidt tot alles wat u verwachtte is het zaak om te léren van de omstandigheden. Wat ik bedoel te zeggen is: loop niet te hard van stapel als u iemand hebt ontmoet. Want dát is wat ik lees! Als eerste over “samen op vakantie” na app-contact en kennismaking. Misschien voelde zij zich toch overrompeld en nam zij zo’n definitieve beslissing. Dat is jammer en geeft inderdaad verdriet. Zónder haar is er echter simpelweg geen relatie meer. Een brief schrijven zal waarschijnlijk niet iets veranderen. Héél, héél misschien komt zij op haar besluit terug en bedenk dan vooral goed wat u gaat zeggen: een gewaarschuwd mens telt voor twee! Zolang je elkaar niet (nog) goed kent zijn er uitdagingen te overwinnen.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering uit