Aangetrokken door vrouwenkleding

Ds. H.H. Klomp / 1 reactie

Vraag

Ik loop er al een aantal jaar mee dat ik aangetrokken wordt door vrouwenkleding en schoenen. Door de tijd heen ben ik dit ook gaan praktiseren door het ook daadwerkelijk aan te trekken en filmpjes en pornosites te bezoeken waar dit ook in voorkomt en vervolgens aan zelfbevrediging te doen.

Nu ben ik een paar jaar ouder en heb ook een heel lief meisje mogen ontmoeten waarmee ik goed over alles kan praten. Ik kan echter in m’n slechte periodes niet de neiging weerstaan om deze filmpjes op te bekijken. Achteraf baal ik er vreselijk van dat ik me overgeef aan deze gevoelens en neem ik mezelf voor om het niet meer te doen omdat ik dit niet kan maken tegenover mijn vriendin. Als ik afleiding zoek gaan de gevoelens wel even weg, maar komen soms nog heviger terug.

Ik heb hierover ook met m’n vriendin gesproken maar dat weerhoudt me er niet van om het niet meer te doen. Ik worstel hier echt mee en leg dit ook in het gebed neer of God me ervoor wil behoeden. Maar zijn er nog ander tips of dingen waardoor ik niet meer aan deze neiging toegeef?

Antwoord

Beste man,

Dank voor je vraagstelling in een persoonlijk probleem. Graag wil ik met je meedenken om verder te komen. Maar persoonlijk zet je je ook in. Ook al  verlies je  weleens...

Je vertelt dat je een lief meisje hebt ontmoet. Gefeliciteerd!  Goed teken: je bent dus (echt) man die van een vrouw kan (gaan) houden. Je nieuwe liefdesrelatie zou ik als een soort  therapie willen aanbevelen om de aantrekkingskracht naar vrouwenkleren en schoenen te verminderen/cq. te boven te komen. Probeer daarom deze wederzijdse liefdesrelatie verder op te bouwen en te verdiepen. Dit betreft de uitstraling aan de buitenkant. Ik bedoel: kleed jezelf nadrukkelijk als man. Laat je door je geliefde bewonderen als man. En laat je meisje zich echt als vrouw kleden en bewonder haar als de mooiste vrouw die je kent. Natuurlijk betreft dit wel de buitenkant. Maar zo vermijd je wellicht valkuilen waardoor je weer aan die zondige neigingen zou toegeven. Stop ermee om jezelf te verkleden als vrouw en met het bekijken van pornofilmpjes.

Dan is er ook een ‘binnenkant’. God schiep de mens. Mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen. Dat staat er niet voor niks zo! Want: mannelijk en vrouwelijk SAMEN vormen zij het beeld van God. Zie Gen. 1:27. Ik hoop dat je begrijpt wat de Schepper daarmee bedoelt en hoe dat werkt in de praktijk van een liefdesverhouding. Je hebt elkaar als man en vrouw dus nodig om elk het beeld van God als persoon te gaan vertonen. Daarom vind ik het zo’n zegen dat jij als man van een meisje bent gaan houden. Want in die twee-eenheid van man en vrouw wil de Heere vrede en zegen geven. Ook genade om  je mannelijke identiteit te bevestigen. En mag je zo komen tot Gods bedoeling met je man-zijn. En je vriendin in haar vrouw-zijn. Dat geeft een diepe geestelijke verbondenheid en eenheid. Met God en elkaar. Zie Matth.19:5,6. En als het van binnenuit goed komt, dan heeft dat zijn uitstraling naar buiten.

Ik zou die verbondenheid  met eerbied  de ‘hoge druk’ van Gods genade willen noemen, die de (om in het beeld te blijven) ‘lage druk’ van zondeverslaving verdrijft. In Gods kracht kun je dus overwinnen! Daarmee is de strijd niet voorbij. In het leven van elk van Gods kinderen blijft de geloofsstrijd. Maar als je elkaar erkent in de positie die God geeft (als man en als vrouw dus, zie Ef.5:31-33), zul je kracht krijgen om voluit man te (kunnen) zijn. En dan komt het met je neiging tot masturbatie ook wel goed. In een huwelijksrelatie krijgt deze (zelf)bevrediging namelijk een andere, veel diepere plaats in de wederzijdse toewijding aan elkaar als man en vrouw.

Ik heb geprobeerd met je mee te denken om uit de impasse te komen. Hopelijk heb je er wat aan. Bovenal Gods zegen in je persoonlijke strijd en in die fijne liefdesrelatie!

Groet,
Ds. H. H. Klomp

Deze vraag werd ook besproken in het programma 'Pastorie online':

Lees meer artikelen over:

fetish
1 reactie
kejak
Mijn vader was ook altijd verzot op vrouwenkleding. Echter, niet voor zichzelf maar voor mijn moeder. Hij zocht altijd de kleding voor mijn moeder uit. Hij had er meer verstand van dan van mannenkleding! Waarmee ik maar wil zeggen dat er allerlei gradaties mogelijk zijn in genderidenditeit.
Al lezend vraag ik me af: hoe zie je je zelf op het moment dat je je aan die neiging overgeeft? Als vrouw? Die begeerd wil worden door een man? Als man in vrouwenkleding? Zie je het zo dat je op dat moment ook overspel pleegt aan je vriendin door vrouwenkleding aan te trekken? Of ben je op dat moment een soort van "lesbisch"? Waarom heeft het een erotische component voor jou door er porno bij te kijken?
Volgens mij dien je dat helder te krijgen, mogelijk heb je dat al. In alle bescheidenheid meen ik te mogen opmerken dat omdat je een zondige neiging hebt er daarom simpelweg niet aan toe te geven weliswaar een loffelijk streven is maar iets wat je niet in eigen kracht kan volbrengen. Daar is inderdaad de genade van God voor nodig. Hij schakelt ook mensen daarvoor in. Een goede therapeut/hulpverlener/psycholoog lijkt mij in deze de aangewezen weg. Om zicht te krijgen op je innerlijk op dat punt. En om zo doende er ook op een meer ontspannen manier mee om te gaan en wie weet, op een ontspannen manier na te laten. En wees als man ook vooral jezelf!