Stijve enkels

drs. J. de Jongh-van Hoof / 5 reacties

Vraag

Als ik een tijd gezeten heb, heb ik zulke stijve enkels. Na een nacht slapen, strompel ik mijn bed uit en durf eigenlijk de trap niet gelijk af. Na een minuutje lopen gaat dat weer over. Dit heb ik al jaren, het gaat niet over, het wordt niet erger. Het zit ook nergens anders, alleen in mijn enkels. Wat kan ik daar aan doen?

Antwoord

Beste stijve enkels,

Eerlijk gezegd weet ik niet gelijk waar ik aan moet denken. Het is een vervelende klacht en mogelijk moet ik denken aan artrose. Maar artrose zie ik weer vaker bij ouderen. Ik adviseer u een afspraak te maken met uw eigen huisarts. Deze kan u onderzoeken en evt. adviseren hoe verder.

José de Jongh-van Hoof

5 reacties
Ermelo
Ik heb goede ervaringen met het innemen van magnesium. Het is niet duur, het huismerk van Kruidvat is van goede kwaliteit. Als het niet zou helpen, het is ook niet schadelijk.
hans0166
wat Ermelo zegt is niet waar. Teveel Magnesium kan wel degelijk gevaarlijk zijn. Ook bij gebruik van supplementen éérst naar de dokter. Als die het nodig vindt zal het aangeraden worden. Die hele kwakzalverij in de samenleving om overal maar supplementen voor te slikken is niets meer dan een verdienmodel voor de semi farmaceutische industrie en drogisterijen.
Prisma23
Volgens mij heb ik dit mijn hele leven al. Je lijf moet toch ook eerst wakker worden. Ik zou mij er maar geen zorgen over maken. Bij mij gaat het beter als ik niet met het verkeerd been uit bed stap! :-)
marcarkra
Heb dat ook. Uit bed zijn de eerste stappen even vervelend. Lees dat het ook artrose zou kunnen zijn. Maar daar schrijft deze huisarts niets over...
kip
ik sluit mij bij ermelo aan.
magnesium help enorm

nooit ergens te veel van nemen
logisch toch

al is een doktersbezoek altijd prima