Pornoboekjes

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Thuis krijg ik (15 jaar) een strenge opvoeding en wordt er nooit over seks gesproken. Nu hebben enkele leerlingen op school stiekem pornoboekjes meegebracht. Ik heb er een paar meegenomen naar huis. Dat is ontdekt door mijn moeder en ben heel streng toegesproken door m’n ouders. Toch kan ik het niet laten om er in te kijken en doe ik daarbij aan zelfbevrediging. Ik heb daarvan wel spijt achteraf, maar kan er niet mee stoppen. Wat moet ik doen?

Antwoord

2 reacties
Gtn
Beste 15 jarige,

Bij mij is mijn seksverslaving zo begonnen, en ben er 25 jaar aan verslaafd geweest. Ook ik had strenge ouders. Toen ik op 18 jarige leeftijd mijn zonden wilde opbiechten aan mijn ouders, kwam ik niet verder dan een klein begin, daarna volgde gelijk heel veel veroordeling en klapte ik dicht. Helaas is het daarna nog jarenlang doorgegaan, van kwaad tot erger. Ik kan daar mijn ouders niet de schuld van den, ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn daden. Ik wil je zeer dringend aanraden iemand in vertrouwen te nemen, iemand die regelmatig aan je vraagt of je nog aan zelfbevrediging hebt gedaan, maar belangrijker nog is dat je bij diegene terecht kunt op het moment dat je voelt dat je toe wilt geven aan porno en zelfbevrediging. Zonden die je in het licht brengt, kunnen niet meer voortwoekeren in het duister, stiekem dus.
Boven alles, belijd dit aan God en vraag of Hij het wil vergeven. Dat kan en wil Hij doen! En als je merkt dat je niet in eigen kracht kunt stoppen, vertel dat dan ook gewoon aan God. Hij kan je echt de kracht geven! En God verstaat gewoon normaal Nederlands hoor, zeg het gerust in je eigen woorden tegen God.

Als je niemand kunt vinden om erover te praten, vraag rustig mijn mailadres op, ik wil voor je klaar staan als dat nodig is, kan ook via Whatsapp. Groet van (helaas) een ervaringsdeskundige.

PS het heeft mij uiteindelijk bij God gebracht, dat wens ik jou ook toe!
K80
Vind het erg dat anno 2020 nog steeds gezinnen zijn waar een taboe op seksualiteit is. Onbegrijpelijk dat je dit je kinderen wilt aandoen.
Goede voorlichting kan veel schade voorkomen.