Einde van de wereld

Ds. J. van Amstel / Geen reacties

Vraag

Is het einde van deze wereld al ingebouwd in de schepping? In het begin gaf God de mensen de opdracht: vervul de aarde en onderwerp haar. Deze aarde kan echter niet een oneindig aantal mensen huisvesten en voeden, ergens ligt er een grens. Is het einde van de wereld dan al ingebouwd in de schepping en zo ja, waarom dan?

Antwoord

Wie kan Gods wijs beleid doorgronden? Hij is de Eerste en de Laatste en volvoert Zijn plan. En verder kunnen wij niet gaan, zo moeten wij eerbiedig erkennen.

Ds. J. van Amstel

Lees ook: 'Overvolle aarde'