Wat is de Heilige Geest precies?

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Wat is de Heilige Geest precies? Je geweten, of zo?

Antwoord

De Heilige Geest. De vraag mag zo niet gesteld worden: wat is de Heilige Geest want Hij is niet zomaar een ding, een kracht of zo, maar een persoon. We vragen dus: Wie is de Heilige Geest? Hij is de derde persoon in de drieëenheid van God. Zo kennen we Hem uit de Bijbel zelf.

Ik wil wat leesopdrachten doorgeven en ga voor jezelf na aan de hand hiervan wie de Heilige Geest is en wie Hij wil zijn in ons persoonlijk leven: Lees Johannes 14 en 16. Lees uit de Heidelbergse Catechismus Zondag 20 en uit de Nederlandse geloofsbelijdenis artikel 11.

Met vriendelijke groeten,
Ds. A. J. Schalkoort