Man geconfronteerd met porno

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik heb mijn man vandaag geconfronteerd met zijn pornokijken. Hij zegt: “Dan stop ik er mee.” Maar hij wil er verder niet over praten. Hij kijkt uit nieuwsgierigheid, zegt hij. Hoe ga ik hier mee om?

Antwoord

Er staan veel artikelen met soortgelijke vragen over dit onderwerp op Refoweb. Je kunt ze vinden onder de tag 'Porno'. Hier 2 voorbeelden:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/27071/man-kijkt-vaak-porno

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22332/man-keek-weer-porno

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
Gtn
Hier een reactie van een man die veel te veel porno heeft gekeken. Hier ben ik absoluut niet trots op, maar kan hierdoor wel uit eigen ervaring spreken.

Accepteer dit niet van je man. Vraag hem op de man af of hij verslaafd is. Als hij puur uit nieuwsgierigheid zou kijken dan zou hij het ook samen met jou kunnen doen, maar het gebeurt waarschijnlijk stiekem.

Alleen met hulpverlening en met hulp van God kan je man hiervan af komen. Laat je niet afschepen.

Nog iets: het ligt niet aan jou! De oorzaak ligt waarschijnlijk ergens anders in, daar heeft hij professionele hulp bij nodig.

Misschien ga ik teveel uit van mijn eigen verleden, maar neem dit uiterst serieus.