Relatie met niet-gelovige verbroken

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Afgelopen week hebben mijn vriend en ik onze relatie na anderhalf jaar verbroken. Dit in goed overleg en met heel veel pijn. Ik geloof en ga naar de kerk. Mijn vriend komt ook uit een christelijk gezin, maar gelooft zelf niet. Hij is zelfs een beetje tegen het geloof. We hebben er veel over gedacht en gepraat, maar een toekomst samen gaat op deze manier niet werken. Ik bid heel erg veel voor hem. Maar mag ik bidden of God in zijn hart komt als hij dat zelf niet wil en er niet open voor staat? Ik weet dat er nog heel veel mensen bidden voor hem en voor ons. Ik kan het niet loslaten.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Jullie zijn beiden tot de conclusie gekomen dat een voort durende relatie niet haalbaar is. Dat geeft inderdaad verdriet en pijn, maar het maakt wél duidelijk dat het niet wil, om welke reden dan ook. Jullie zullen beiden tijd nodig hebben om verder te gaan. En dat je daarbij hèm in je gebeden opdraagt aan God is heel mooi. Natuurlijk mag dat. Máár... en daar gaat ie: niet wat jij wilt dat er gebeurt, maar vraag ook in je gebed: “Uw wil geschiede”! Alleen zó kun je leren loslaten.

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering uit