Haar verven

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Regelmatig komt bij mij het verlangen op om mijn haar te verven. Het lijkt mij mooi voor mezelf. Ik ben overigens wel tevreden met mijn huidige haarkleur. Hoe moet ik in dit verband de teksten lezen als het gaat over eenvoudigheid en matigheid in vlechtingen des haars enz.? Ik vind het ook wel lastig om als belijdend lid in mijn gemeente mijn haar te verven, omdat het mogelijk als ‘werelds’ wordt gezien. Maar dit wil ik niet uitstralen.

Wat betreft de gemeente, in hoeverre kan ik dan mezelf blijven door zelf keuzes te maken en in hoeverre moet ik mij door andermans oordeel laten leiden?