De hof van Eden

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

1. De leeuw zal weer naast het lam liggen. Kunnen we daar uit opmaken dat voor de zondeval de dieren vermoedelijk herbivoor waren?

2. De hof van Eden was een bijzondere afbakening waar de mens van buitengesloten werd door God middels Cherubs. Wat is er gebeurd met de hof? Ik snap dat het landschap rondom de Eufraat en Tigris nog steeds bestaat, maar wat is er gebeurd met de bijzondere status/afbakening van dit gebied, is dit verdwenen?