Flirten is zwak punt

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Een vraag over een gezonde relatie. Wij, een stel eind van 20, hopen in 2021 te gaan trouwen en hebben nu heel wat jaren een relatie. We zijn zeker van elkaar en houden veel van elkaar. Waar mijn zwakke punt ligt is de aandacht van andere vrouwen. Over het algemeen krijg ik veel vrouwelijke aandacht, dat heeft mede te maken door mijn opgewekte karakter en de beroepstak waarin ik werk. Ik vind vrouwelijke aandacht leuk, maar tegelijkertijd ook lastig. Soms flirt ik en heb ik achteraf spijt. Hoe kan ik hier goed mee omgaan zonder mijn toekomstige vrouw ontrouw te worden? Veranderen van beroep is, gezien mijn opleiding, helaas niet mogelijk.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Bewustwording gaat vooraf aan verandering. Dat geldt ook voor u. U wéét dat u de aandacht trekt. U wéét dat het uw zwakke punt is. U wéét waardoor het komt. En: u wéét dat u maar één toekomstige vrouw heeft. Zorg dan dat u geen aanleiding geeft aan andere dames door niet in te gaan op flirten en het ook niet zelf te willen. Heus, liefde heeft naast gevoelens ook te maken met rationele keuzes.

U bent zèlf verantwoordelijk voor uw gedrag, waar flirten met wie dan ook toch echt onder valt! Bovendien is het niet zinvol om te flirten en daarna spijt te krijgen: u bent geen ‘slachtoffer’ van uw opgewekte karakter noch van uw werkplek. Met andere woorden: verander uw gedrag óf verander van werk, eventueel na omscholing. Dit alles wanneer u uw relatie blijvend goed wilt houden.

Marijke Rots

1 reactie
lihar
En als flirten erg in je zit, flirt met je eigen vrouw (vriendin). Laat haar weten dat je het leuk vind als er af en toe met je geflirt wordt, zo geef je haar die kans. Mijn man trekt ook erg de aandacht van veel vrouwen en soms flirt ik zomaar met hem. Hij vindt dat leuk en kan er gewoon op ingaan zonder onze relatie te beschadigen. Het is een spel van ons samen.