Rapper voorspelde pandemie

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik kwam de clip tegen van een rapper die Dr Creep heet. Het muzieknummer heet Pandemic. Er wordt gerapt over een pandemie, influenza, coronavirus, 2020. De clip komt van het album “I am the storm” en is gepubliceerd op 21/6/2013. Hoe kon deze rapper zes jaar geleden voorspellen wat er nu gebeurt in de wereld?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Dat is niet zo ingewikkeld. Virussen zijn er al sinds mensenheugenis. Het SARS-virus, verwant aan corona, ontstond in 2003. De Mexicaanse griep in 2009. Deskundigen hebben het corona-virus al jaren geleden voorspeld. En er gaan er nog veel meer en veel ergere virussen, plagen en rampen komen. Daar hoef je geen profeet (of rapper) voor te zijn. Lees het boek Openbaring.

Lees ook: www.nd.nl/opinie/opinie/706451/bang-voor-de-uitbraak (2004)

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
mortlach
Waarom zijn mensen hier zo verbaasd over? Talloze schrijvers en artiesten doen 'voorspellingen' in hun werk, en ja, dat betekent dat er zo nu en dan een paar tussen zitten die het 'juist' hadden. Maar hoeveel zijn er die er totaal naast zaten? Geen idee, want daar wordt niet naar gekeken en die komen niet in het nieuws. Dat heet met een groot woord "confirmation bias", geloof ik, hoewel het ook 'sampling bias' kan zijn.