Niet durven daten

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik durf niet te daten en ik heb wel een verlangen naar een relatie. Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als je niet durft te daten kun je je allereerst afvragen waar die bangheid vandaan komt... en daarna bedenk je hoe je iets creatiever zou kunnen leren zijn. Houd bijvoorbeeld je ogen en oren open wanneer je je in gezelschap begeeft. Spreek eens iemand aan die je aardig lijkt te vinden. Zóék gelegenheden: ga naar de bibliotheek, wordt lid van een sportclub, doe iets met je hobby, boek een (single)vakantiereis, start een studie (nee, niet online!). Dat soort dingen. Als je lid bent van een kerk zijn er Bijbelstudiemogelijkheden te kust en te keur, waar je anderen kunt ontmoeten.

Ik hoop dat je aan deze suggesties genoeg hebt, voorlopig althans!

Succes gewenst,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

dating
3 reacties
Pubermoeder
Ga biddend je weg! Vraag of God iemand op je pad brengt. En dan kan het weleens zijn dat hij/zij in dezelfde plaats woont en gewoon bij je in de kerk zit. Schrijf een brief als je haar/hem niet direct aan durft te spreken. In het huwelijksformulier is dat zo mooi omschreven " dat Hij nog heden ten dage aan een iegelijk zijn huisvrouw gelijk als met Zijn hand toebrengt". Van harte dit toegewenst!
drj
Mensen aanspreken, die je aardig vindt is inderdaad de enige oplossing. Als dat in het begin nog moeilijk is, begin dan eerst in het oefenen gesprekken aan te knopen met mensen, die niet zo jouw type zijn. Dan is de druk om alles goed te doen niet zo groot. Je hoeft tenslotte noet meteen met iedereen te trouwen, die je tegenkomt?

Als je meer algemeen beter wordt in het praten met anderen van het andere geslacht, dan geeft dat ook meer routine en zelfvertrouwen als je iemand aanspreekt, die je helemaal ziet zitten.

Veel succes en oefening baart kunst.
K80
Het is net als fietsen. Hartstikke spannend in het begin als je het moet leren, maar iedereen stapt op.

Later wordt het een tweede natuur.
Het is met daten niet anders.

Veel plezier en succes