Invulling aan ontspanning

drs. I. A. Kole / 2 reacties

Vraag

Graag stel ik deze vraag bij voorkeur aan iemand van de Gereformeerde Gemeenten. Welke positie moeten wij als christenen in deze tijd innemen? Ik merk aan mezelf nu ik veel met Gods’ Woord bezig ben, ik het moeilijk vind om een goede positie te vinden in het maatschappelijk leven. Ik ontvang graag handvatten welke keuzes ik het beste kan maken op het gebied van vrije tijd bijvoorbeeld.

Ik ga graag naar de kerk, ook lees ik veel (m.n. goede boeken) en denk veel na over hoe ik met God verzoend kan worden. Maar hoe geef ik daarnaast invulling aan vrije tijd/ontspanning? Welke afweging maak ik dan? Moet ik vooral naar mijn gevoel luisteren en daarbij de juiste afweging maken of moet ik de keuze maken zoals mijn moeder het vroeger altijd zei: “Kan je de Heere op die plek ontmoeten?” Ik heb het idee dat wij (onze gezindte) ons in deze tijd steeds meer meebewegen met ‘de wereld’.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Met dank voor je vraag. Je moeder gaf het juiste advies: kan ik hier de Heere ontmoeten, als daar mijn einde zou zijn? Dat geldt voor jou en mij. Je dag beginnen met een stukje uit je dagboek lezen en een bijbelgedeelte. Een zegen vragen over de dag en het werk dat wacht. Je zal de bijeenkomsten in de kerk, zondag en in de week trouw bezoeken. Je bent lid van bijvoorbeeld de SGP. Je leest je krant en elke week het kerkblad. Als er een mannenvereniging is, dat verstevigt de band met elkaar en je leert jong/oud van de gemeente kennen. Verder zullen er bijeenkomsten zijn die je erg interesseren, ga er heen en stel vragen over de gehouden bijdrage. Toon belangstelling voor wat er in je woonplaats gebeurt. Breng je vraag ook ter sprake als je huisbezoek krijgt.

Als je van tuinieren houdt, dan kun je misschien voor de kerk en/of de school/scholen wat doen. Je hoeft niet nutteloos te zijn. Schakel iemand in die je goed vertrouwt.

Wijsheid en laat je belangstelling blijken. De Heere regeert.

Drs. I. A. Kole

drs. I. A. Kole

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Berkenwoude
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

vrijetijdsbesteding
2 reacties
Sarah25
Wat ik voor hobby doe is diamond painting,heel erg ontspannen,vrouwen en mannen kunnen het allebei doen,je móet er wel van houden natuurlijk, succes
Sarah25
Ik doe*