Man met gevoelige tepels

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Een vriend van me heeft al heel erg lang (ongeveer 35 jaar) last van te gevoelige tepels. Het belemmert hem in het hele dagelijks leven. Nu ben ik aan het kijken of er mogelijkheden zijn. Via diverse klinieken kreeg ik te horen dat het door de zenuwen komt misschien en er niet veel aan te doen is. Toch zie ik dat hij er depri van wordt. En dit is iets waar hij 24/7 mee geconfronteerd wordt. De stap naar de huisarts is te groot. Dat komt omdat de huisarts het probleem ook niet echt serieus neemt. Welke stappen kunnen er ondernomen worden?

Antwoord

Beste vragensteller,

Bekende maatregelen zijn bijvoorbeeld: niet te strakke kleding, vaseline tegen het schuren, afvallen bij overgewicht. Als dit niet helpt, en het hindert je zo erg dat je er echt iets aan wil laten doen, dan moet je daarvoor naar de specialist. Daar kom je niet zonder doorverwijzing van de huisarts.

Ik zou toch de stap naar de huisarts aanbevelen en benadrukken dat het echt een groot probleem is.

Vriendelijke groet,
A. Meijer, huisarts

Lees meer artikelen over:

borst(en)