Boeken over voorbereidingsweek

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Welke (dag)boekjes zijn er zoal speciaal te gebruiken in de voorbereidingsweek richting de Avondmaalsviering? Ik meende dat ds. J. Westerink er een boekje voor geschreven heeft maar weet geen concrete titel(s). Ben zelf een ‘middenmoot’-CGK’er maar tips uit andere hoeken mogen ook.

Antwoord

4 reacties
HannaRoos
Een mooi boek is ook: “Dagboek bij brood en wijn - Gids rondom het avondmaal” door Edwin Jonkers
Dit dagboek is geschreven voor veertien dagen rondom het avondmaal, een week van voorbereiding en de week zelf. In de tweede week wordt stilgestaan bij de vraag hoe je je dankbaarheid gestalte kunt geven in je dagelijks leven. De schrijver heeft voor elke dag een preek samengevat van een predikant, die zich verwant weet met het gedachtegoed van de gereformeerde Bond (zo staat het in ‘Woord vooraf’).
RSTHG21
Petrus Immens is erg mooi, de godvruchtige avondmaalganger.
pultijger
Ik gebruik zelf altijd het boek van ds vd Kraan:" Gedenkt en Gelooft". Dit boek bevat vier cycli van elke 3 weken (voorbereiding, viering en dankzegging) rondom het avondmaal. Een mogelijk nadeel voor u zou kunnen zijn dat het boek is geschreven op teksten uit het klassieke avondmaalsformulier zoals dit wordt gebruikt in de gereformeerde bond binnen de PKN. Ik weet niet of dit voor u bezwaarlijk zou kunnen zijn.
Verder heb ik ook veel gehad aan de boekjes : Voor u vergoten" en " voor u verbroken". avondmaal vieren met de puriteinen. Ook zeker een aanrader!!
Succes
kip
Petrus Immens
zoekt u iets christ geref. is D J van Brummen
of
verzamelband van W Bekke
of
of nagelaten geschriften van j van Leeuwen herv.
of
W van Leeuwen