Seksuele voorlichting thuis en op school

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Mijn ouders hebben mij nooit iets verteld over seks. Ik durf het ook niet te vragen. Ik ben van school thuis gehouden toen m’n ouders hoorde dat we seksuele voorlichting kregen. Ik neem ze dat eigenlijk altijd nog kwalijk. Je gaat zelf dingen proberen en je raakt op den duur verslaafd. Voordat je daar overheen bent -met therapie- ben je veel verder en dat heeft pijn gedaan. Hoe denkt u over seksuele voorlichting thuis en op school?

Antwoord

Onder 'Seksuele voorlichting' staan veel interessante artikelen voor je.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
K80
Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn dat het op school wordt verteld, maar toch is het goed dat het gebeurt, omdat sommige ouders het niet doen. Dat is echt heel erg triest, want het is voor het kind het fijnst als hij alles van de ouders hoort.
Dus maar goed dat ze het op school doen dus.
Maar je kinderen dan bewust thuis laten? Werkelijk onbegrijpelijk. Wat doe je je kinderen aan.
mortlach
En dan ook niet 1 genant gesprekje over hoe het er technisch aan toe gaat.
Seksuele voorlichting begint zodra het kind kan praten, wel altijd op het niveau van het kind uiteraard, maar het is een proces waar jaren aan moet worden gewerkt.