Eindtijd

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Het maakt mij (gelovige vrouw) angstig, verdrietig en depressief als ik lees wat er allemaal staat te gebeuren (Openbaring) met name rondom/tijdens de “grote verdrukking”. Waarschijnlijk wijst u mij dan op de opname van de gemeente die vóór deze tijd zal plaatsvinden. Dat weet ik en geloof ik ook, maar toch zullen heel veel dierbaren deze vreselijke tijd waarschijnlijk wel mee moeten maken. Ik bid voor hen maar weet niet hoe ik hen hiervoor kan/moet waarschuwen, kan hen niet bereiken.

Vaak heb ik het idee dat mijn angst voor de toekomst misschien wel groter is dan mijn liefde voor de Heer. Dit is natuurlijk niet goed, maar hoe raak ik mijn angst kwijt? Als ik bedenk dat gelovigen tijdens de grote verdrukking niet kunnen kopen, verkopen, worden vervolg, gemarteld en onthoofd als ze hun geloof willen behouden. Of als men hier niet tegen bestand is en wel toegeeft (aan de antichrist) ben je voor eeuwig verloren. Het idee dat dit de toekomst voor mijn dierbaren zal zijn, maakt mij erg ongelukkig!

Antwoord

Onder de tag 'eindtijd' staan diverse soortgelijke vragen waar je vast wat mee kunt.