Gods spreken

Ds. W. C. Meeuse / Geen reacties

Vraag

Kan God door een tekst tot je gesproken hebben, terwijl je Hem niet kent?

Antwoord

De Bijbel is het Woord van God. Door dit Woord spreekt God ons aan.  En zo leren we God ook kennen: door Zijn spreken (Hebreeën 1:1). God riep Abram uit Ur, terwijl Abram de Heere niet kende. Paulus werd geroepen, terwijl hij Jezus niet kende.  Nu we het Woord van God hebben in de Bijbel spreekt Hij tot ons door Zijn Woord. Daarom moeten we met eerbied de Bijbel lezen.

En als je een tekst leest (of hoort lezen) kunnen die woorden blijven ‘hangen’, om er mee naar de Heere te gaan. Zoals Samuel deed, die de Heere niet kende, maar Hem wel hoorde (lees 1 Samuel 3:1-10). En: harten gaan branden, terwijl men naar de Heere luistert (zie Lukas 24:15-31).

Ds. W. C. Meeuse