Vrouw verantwoordelijk voor opvoeding

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Ik moet voor school een betoog maken over deze stelling: “De vrouw is in de eerste plaats verantwoordelijk voor de opvoeding van de kinderen.” Wat zijn hiervoor goede voor en tegen argumenten? Ook vanuit de bijbel?

Antwoord

Een slimme zet om Refoweb in de schakelen voor je huiswerk. Dat gebeurt vaker... En voor iedereen hebben we hetzelfde antwoord: daar zijn we niet voor. Jouw docent verwacht dat je zelf op onderzoek uit gaat. Daar leer je ook het meest van. Vooruit, we helpen je wat op weg. Snuffel maar eens bij de artikelen over de positie van de vrouw of over de opvoeding. Daar kun je wel wat wijsheden vandaan halen.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

4 reacties
K80
De vrouw hoort aan het aanrecht en thuis te blijven bij de kinderen.
Daarom zouden meisjes allemaal alleen maar naar de huishoudschool moeten. ;)
Sarah1980
@k80 wat een vreemde reactie.
Wie zegt dat je trouwt.
Daarom is het goed om een mooie opleiding te volgen.
Wie zegt dat je kinderen krijgt.
Zo niet dan mag je gewoon 100% werken.
En als er kinderen zijn kan er soms ook een rede zijn om te werken.

Dus dat antwoord slaat nergens op.

En een bijzondere stelling in de vraag die dus niet waar is.
GnesioLutheraan
@Sarah1980, je hebt toch wel door dat de opmerking van K80 ironisch bedoeld is? ;)
K80
Natuurlijk is dat ironisch bedoeld.
Lijkt me juist heel belangrijk dat een meid een goede opleiding heeft.
Opvoeden moet samen gebeuren door man en vrouw.
Dat een vrouw dit alleen moet doen is een standpunt uit jaar nul.
Wat als de vrouw zou overlijden? Dan moet vader in één keer gaan doen wat hij nog nooit gedaan heeft.
Samen kinderen betekent samen opvoeden.