Uit huis en naar andere kerk

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben 18 jaar en ben nu toch benieuwd naar wat voor kerk ik zou gaan wanneer ik uit huis ga. Ik heb geen directe plannen, maar het is puur uit interesse. Ik ben zelf niet van plan om in m’n huidige kerk te blijven, omdat ik me niet vind passen bij de gemeente. Ik vind dat er te weinig diepgang in de preken en de catechisatie zit en vooral de jongeren hebben weinig kennis. We hadden zelfs een keer een discussie of de hel überhaupt wel bestond. Ik vond dit eigenlijk veel te ver gaan.

Ik merk ook na het vertrekken van een middelbare refoschool naar een openbare mbo-school en het weinig leren in de kerk, dat mijn kennis achteruit gaat. Dat vind ik ook erg jammer. Daarom ben ik nu ook geïnteresseerd om eens te kijken naar een kerk die bij mij past. Ik moet alleen zeggen dat ik er te weinig verstand van heb om een juiste keuze te maken. Je hebt zoveel verschillende kerken, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Antwoord

Hoewel je geen vraag stelt, vermoeden we dat je op zoek bent naar een kerk die bij jou in de toekomst past. Zie de onderstaande vragen en antwoorden voor een paar goede handvatten:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/17317/ware-en-valse-kerk

www.refoweb.nl/vragenrubriek/26787/de-ware-kerk

www.refoweb.nl/vragenrubriek/2430/goede-kerk

www.refoweb.nl/vragenrubriek/599/juiste-kerkgenootschap

Voor nog veel meer artikelen, bekijk de tag 'kerkkeuze'.