Zeven

Ds. J. van Amstel / Geen reacties

Vraag

Kan God ook tekens geven? Ik zie de laatste tijd steeds weer dat het 7 minuten over iets is. Bijvoorbeeld 17:27. Ik hoor hier graag verder over.

Antwoord

Het kan een misleiding zijn om je met getallen bezig te houden. Ik zou me er ver van houden.

God spreekt tot ons in Zijn Woord. Als mensen om een teken vragen, namelijk om de Heere Jezus van het kruis te doen komen en zij zo in Hem zouden geloven, gaat de Heiland daar niet op in. Dit geslacht vraagt tekens, zo leert Hij. Maar hoe onderwijst Hij dan? Hij verwijst naar en wijst op de Schrift. Daarin openbaart God ons Zijn wil en dit geldt voor heel ons leven, in allerlei situaties. Daarom is het van belang te bidden: HEERE, maak mij Uwe wegen door Uw Woord en Geest bekend!

Ds. J. van Amstel