Hem dienen

Ds. L. Krooneman / Geen reacties

Vraag

Op zondagavond voor het slapen gaan luister ik altijd psalmen als ik verdriet heb, maar ook omdat ik Gods nabijheid zo mis. Is het erg om zondag op je telefoon psalmen te luisteren? Het geeft me soms wel wat troost, maar toch mis ik God zo. Zou het komen omdat ik zondag op m’n telefoon bezig ben met psalmen? Ik merk dat de Heere wel werkt in mijn jonge hart. Ik wil Hem door middel van die psalmen een soort van bedanken voor Zijn goede zorg.

Daarnaast bid ik altijd best wel een lang gebed. Ik hoorde eens iemand zeggen: “Korte gebeden zijn de echte gebeden.” Is dat waar?

Ook zegt iemand weleens dat er geen droge bekeringen bestaan. Ik huil elke nacht, maar ben niet bekeerd. Hoe kan ik weten of dat gevoel is? Zijn er dingen die anders moeten en wat kan ik het beste doen?

Vriendelijke groet, een meisje.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagstelster,

Wat goed dat je je vragen stelt. Ik begrijp dat je verschillende vragen hebt die allemaal met elkaar te maken hebben. Ik zal proberen hieronder op al je vragen antwoord te geven.

Allereerst vraag je of het erg is om op zondag op je telefoon psalmen te luisteren. Bij deze vraag moest ik denken aan de geschiedenis uit Lukas 6:1-5. Jezus maakt duidelijk aan de discipelen wat de bedoeling is van de sabbat. Het is niet de bedoeling dat we de sabbat alleen inperken met verboden en dat we alleen benoemen wat niet mag. Jezus laat juist zien wat wel mag. Wat nu echt de bedoeling is van de sabbat. En dat is dat we Hem dienen op de sabbat. En dat kan heel goed door op zondag op je telefoon naar psalmen en liederen te luisteren. Het is dus niet zo dat je God mist omdat je op zondag op je telefoon naar Psalmen luistert.

Daarnaast vraag je of het waar is dat korte gebeden de echte gebeden zijn. De Heere Jezus zegt in de Bergrede dat we geen ijdel verhaal van woorden moeten gebruiken. Alleen bedoelt de Heere Jezus daar niet mee dat we niet lang mogen bidden, maar wel dat het gaat om de inhoud. Het gaat er dus niet om of we lang bidden of kort, maar om wat we bidden. Het gaat er vooral om dat we in geloof bidden.

En dat heeft alles met je laatste vragen te maken. Het gaat er niet om hoeveel tranen je hebt laten vallen, maar het gaat tenslotte maar om één ding en dat is om de vraag: Wie is de Heere Jezus voor jou? Als je vraagt of er dingen zijn die je anders moet doen en wat je nu het beste kunt doen dan kan ik maar één ding doen en dat is met Paulus zeggen: Geloof in de Heere Jezus Christus en je zult zalig worden. Zie op Jezus alleen! Neem je toevlucht tot Hem en geloof dat Zijn bloed reinigt van alle zonden. Je mag echt op Hem vertrouwen. En wie op Hem vertrouwt zal zeker niet beschaamd worden. Nog nooit heeft Hij iemand weggestuurd die het van Hem verwachtte.

Ds. L. Krooneman

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Schiedam