Vriend investeert weinig in relatie

Alie Hoek - van kooten / 3 reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben acht maanden een relatie. We zijn beiden 21 jaar. Ik merk dat ik de laatste tijd minder gelukkig ben in onze relatie. Ik ben er achtergekomen dat ik me steeds teleurgesteld voel. Ik heb dit aangegeven aan mijn vriend. Hij herkent het probleem niet en daarmee is het voor hem ‘opgelost’. Ik als vrouw ervaar dit wel als een probleem. Ik heb het gevoel dat mijn vriend weinig investeert in onze relatie en dat vind ik moeilijk. Ik zou graag zien dat hij mij ook eens verrast met een etentje, cadeautje, een appje etc. Mijn vriend vindt dit niet nodig en daarom doet hij dit niet. Ik zit nu te denken om de relatie uit te maken, omdat ik dit al regelmatig aangegeven heb. Toch houd ik veel van hem. Wat kan ik doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagstelster,

Het lijkt wel of jouw vriend denkt: “Ik heb een vriendin. Dat is fijn en verder geen gezeur en ik ga weer door met mijn eigen leven.” Tja, zo werkt dat niet. En als dat nu in de verkeringstijd al zo is, hoe zal het dan wel niet zijn na een aantal jaren huwelijk? Zou hij je dan nog wel zien staan?

Als je verkering hebt met elkaar moet je er iedere dag aan werken om het goed te hebben en te houden met elkaar. Dat betekent dat je belangstelling hebt voor elkaar, dat je het fijn vindt het de ander naar de zin te maken, dat je je vriend(in) eens verrast, dat je gezellige en leuke dingen doet. Het leven is vaak al moeilijk genoeg. En als je de ander blij maakt, word je daar zelf ook weer blij van. Het is juist belangrijk om in de  verkeringstijd veel met elkaar te praten zodat je elkaar goed leert kennen. En als je iets meemaakt of als je ergens mee zit of wat dan ook, dan app je dat naar je vriend(in).

Het kan zijn dat je vriend het bij zijn ouders ook niet zo heeft gezien en dus niet heeft geleerd. Maar dan zou hij in ieder geval bereid moeten zijn om dat in jullie relatie wel te gaan doen. Maar als je vriend dat niet nodig vindt, dan geeft hij daarmee aan dat hij zijn eigen weg wil gaan en dus eigenlijk geen rekening met jou wil houden. Ik vind dit ernstig en ik vraag mij inderdaad af of je met een dergelijke relatie door moet willen gaan. Ik zou nog één keer ernstig met hem praten en als hij het probleem niet ziet dan zou het voor mij over en uit zijn.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering
3 reacties
K80
Schijnbaar zoek je een vriend die attent is en wat romantisch in is gesteld.
Als hij dat nu in het begin van de relatie niet is terwijl je nu nog hotel de botel moet zijn, gaat hij dat later zeker niet doen.
Als je je nu na acht maanden gaat irriteren is dat toch een groot teken dat hij gewoon niet bij je past.
Kan je beter gewoon een einde aan maken. Je bent nog jong en je komt vanzelf weer iemand tegen die wel bij je past.
Nu al ongelukkig, wordt later alleen maar meer ongelukkiger.
mortlach
Partner 1: "Ik zit met een probleem."
Partner 2: "Ik zie dat niet als probleem, dus is het geen probleem."

Niet echt een houding voor de lange termijn, als je het mij vraagt, maar eerder een gebrek aan empathie. Ik ben zelf ook niet de meest romantische, moet ik zeggen, maar als mijn vrouw zegt dat ze een probleem heeft, dan hebben we dus SAMEN een probleem.
Blond
Hoii, nu moet ik zeggen ik vind het heel herkenbaar maar het is aan jou wat je belangrijk in het leven en de relatie vind. Ik denk dat veel nee niet alle mannen niet romantisch zijn en het ook gewoon niet zien en in zich hebben iedereen heb een andere liefdestaal kijk is hoe hij zijn liefde aan jou toont of vraag er naar.. en ik vraag soms gewoon om een bos bloemen of bietje zeuren hij heb andere kwaliteiten maar blijft soms heus wel een domper. Succes