100 procent voor haar gaan

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Mijn vriendin en ik hebben twee jaar verkering. We hebben trouwplannen en sinds kort een huisje gekocht. Mijn vriendin heeft gisteren alleen aangegeven te twijfelen over onze relatie. Haar twijfel komt omdat zij het gevoel heeft dat ik niet mijn best doe voor de relatie. Zij heeft aangegeven dat een meisje het erg belangrijk vindt dat een man voor de volle 100 procent voor haar gaat. Zelf heb ik het idee dat ik dit doe, maar hoe ziet een vrouw dit? Hoe kan ik haar het gevoel geven dat ik wel 100 procent voor haar ga en van haar houd?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Uw vriendin heeft gelijk als zij zegt dat zij wil dat u voor 100 procent voor haar gaat. Alleen is het de vraag wat zíj 100 procent vindt! U heeft het idee dat u zich geeft, maar zij heeft dat idee blijkbaar niet. Vraag haar dus wat zij van u verwacht. En dan is het goed om samen te bespreken wat u wél en wat u níet waar kunt maken. Wat u waar wílt maken, en waar u van hààr dingen mag verwachten.

Er valt dus nog een en ander te bespreken: een leuke uitdaging nu jullie trouwplannen vastere vorm krijgen. Probeer geen druk uit te oefenen nu een huisje is gekocht, maar werk serieus aan de relatie zélf!

Algemene tips helpen niet zoveel, want we hebben het niet over de vrouw in het algemeen, maar over háár. En over uzelf. Praten, dus. Met elkaar! Of schrijf elkaar eens een (liefdes)brief.

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

relatietwijfels
1 reactie
K80
Wellicht is je vriendin geschrokken hoe snel het allemaal gaat? Weet de leeftijden niet, maar twee jaar verkering en al een huis gekocht is wat rap. Vooral veel tijd aan elkaar besteden en laat haar voelen dat ze alles voor je is.