De letter van de wet

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin en ik zijn al twee jaar samen en hebben samen besloten niet aan seks te doen voor het huwelijk. Wel hebben wij anale en orale seks. Wat vindt u ervan en hoe denkt de bijbel erover?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Tja wat zal ik hierop schrijven. Hoe je het wendt of keert, de man gaat met zijn penis naar binnen in het lichaam van de vrouw en dan valt het dus onder seksueel contact. Het is toch niet zo dat wanneer je dan alleen nog maar net niet met je penis in haar vagina bent geweest, dat dan alles verder maar geoorloofd is. Je bent dan wel erg naar de letter van de wet bezig, terwijl je ondertussen wel met je penis in haar lichaam komt.

Ik vind eerlijk gezegd anale seks zelfs ingrijpender dan vaginale seks. De anus en de endeldarm waar de ontlasting verzameld wordt, zijn daar niet voor bedoeld. Ook kan er zo makkelijk beschadiging van de sluitspier van de anus plaatsvinden. Afgezien van dit alles vraag ik mij ook nog af of dit werkelijk gebeurt met instemming van je vriendin.

Mijn advies is dan ook altijd om elkaar niet te gaan uitkleden zodat er nog altijd de beschermende werking van de kleren tussen zit. Dan kan er geen anale, geen orale en geen vaginale seks plaatsvinden, terwijl je toch binnen die grenzen echt van elkaar kunt genieten.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten