Halfgoden, engelen en de duivel

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat is er gebeurd met de (half)goden uit Genesis 6? Klopt het dat die (half)goden engelen waren? Hoe komt het dat het van Adam naar Noach gaat? Hoe zit het met Lucifer/satan? Is God aan regels gebonden?

Antwoord

Inderdaad is God aan regels gebonden: Zijn Eigen regels, dat zijn Zijn beloften, waar de Bijbel vol mee staat. Tegenover iedere eis van God aan ons, staat ook een belofte aan ons.

Er staan al veel antwoorden online over de genoemde 'halfgoden' en duivel. Daar kun je vast verder mee.