(...) het feit dat ik tot twee maanden in onze verkering bezig ben geweest met h...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu ruim een half jaar verkering. Ben zelf 18 en zij is 19. Voordat we verkering kregen was ik erg bezig met zelfbevrediging. Ik ging op zoek naar dingen buiten de fantasieën waar het eerst bij was gebleven. Inmiddels worstel ik nog wel erg met de zelfbevrediging, maar het bezoeken van pornosites, of downloaden van filmpjes doe ik niet meer. Heb op een jongeneravond mogen zien dat seksualiteit zo niet is bedoeld. Ik heb dat alles aan m`n vriendin verteld. Ze heeft zelf moeite gehad met het verwerken van alles wat ik heb verteld. Vooral het feit dat ik tot twee maanden in onze verkering bezig ben geweest met het downloaden en bezoeken van ranzige sites, maakt haar nog wel eens erg boos, teleurgesteld en dat twijfelt ze weer aan mij. Ze heeft me bijna de deur gewezen. Wat moet ik hier verder mee? Hoe kan ik haar helpen in haar pijn die ze moet verwerken? Ik hou zo ontzettend veel van haar. Een reden des te meer om af te blijven van die smerige zooi. HELP mij alstublieft.

Antwoord

Inderdaad valt het voor je vriendin niet mee als zij moet horen dat je zo met het zoeken naar porno en ranzige sites bent bezig geweest. Dat zij daar moeite mee heeft en dat moet verwerken, kan ik goed begrijpen. Het zal best nog wel enige tijd kosten om daar over heen te komen en weer vertrouwen in je te krijgen. Voor jou dan de opdracht om dat vertrouwen niet te beschamen.

Je zegt dat je het op een jongerenavond anders hebt mogen zien omdat je hoorde vanuit de Bijbel hoe je met seksualiteit moet omgaan. Ik zou je aan willen raden om je daar steeds weer op te richten. Koop een goed christelijk boek over seksualiteit. Als je het dan weer moeilijk hebt met je seksuele gevoelens, lees dan weer hoe  de Heere God de seksualiteit bedoeld heeft en richt je heel sterk daarop. Ga de strijd aan en vecht ervoor want het is de moeite waard.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering