Gender reveal party

drs. W.H. Hoorn / Geen reacties

Vraag

Kan ik als christen naar een gender reveal party?

Antwoord

Beste vragenstell(st)er,

Eerlijk gezegd had deze oudere (1959) geen idee, wat je met een “gender reveal party” (geslachtsonthullingsfeest...?) bedoelde. Maar de mensen van Refoweb waren zo vriendelijk om een link uit het blad “Ouders van nu” er bij te voegen.

Het lijkt mij een nogal omslachtige manier om het geslacht van een kind aan de buitenwereld te onthullen; zeker in dit tijdperk, met al de mogelijkheden tot communiceren die ons vandaag de dag ter beschikking staan.

Wanneer er niets anders mee wordt bedoeld dan het biologische en natuurlijke geslacht van een kind op een feestelijke manier te onthullen, en je het zelf met jouw geweten kunt verenigen, denk ik niet dat het zo bezwaarlijk is om hier aan deel te nemen. Het zou ook een mogelijkheid kunnen zijn voor een origineel cadeautje, waarin een christelijke heilswens wordt uitgedrukt.

Het is echter tijdens zo’n “reveal party”, in radicaal linkse en niet-christelijke kringen, soms gebruikelijk, dat de ouder(s) er dan voor kiezen/kiest om een jongetje als een meisje te beschouwen en als zodanig ook aan de wereld bekend te maken en op te voeden en andersom. En hun bedoeling bij zo’n party kenbaar te maken. Wanneer dat hier ook het geval is, zou ik jou afraden om daar naar toe te gaan. Het is mij echter niet bekend, of dit hier zo is. Dat zul je voor jezelf moeten inschatten.

Hartelijke groeten,
Drs. W. H. Hoorn

Lees ook: 'Babyshower'