Geroepen zijn om dominee te worden

drs. I. A. Kole / 2 reacties

Vraag

Hoe weet ik of God mij geroepen heeft om dominee te worden, want ik zit op de vmbo en hou totaal niet van leren. Maar als de machtige God mij roept, dan kan ik dat niet weigeren. Wilt u mij alstublieft helpen?

Antwoord

Met dank voor je vraag. Als ik je goed begrijp zit je nog op school, houd je niet van leren en als je door God geroepen wordt om predikant te worden, wat dan?

Advies: zorg dat je je opleiding goed afmaakt en kijk of er nog vervolgopleidingen zijn voor jou. Of je zoekt werk. Verder zal je in je gebed aan de HEERE vragen of Hij licht en wijsheid geeft om goede keuzes te maken, mogelijk in de kerk.

Je hebt de opdracht om je gaven goed te gebruiken. Of dat het predikant zal zijn? Dat is niet helder op dit moment. De opdracht van de HEERE is om je gaven goed te gebruiken: christen – zijn in de praktijk. Dichtbij de HEERE leven en van Hem alles verwachten.

Je kan als koster ook goed dienstbaar zijn in de kerk, of lid zijn van een kerkelijke vereniging. Geduld en wijsheid toegewenst en leef dichtbij de HEERE.

Drs. I. A. Kole

Tags in dit artikel:

roeping
2 reacties
Lekkerbek
Ik weet van een dominee die ook niet goed kon leren. Toch riep de Heere hem. De Heere hielp hem! Ook werd er wel onderscheid gemaakt of studenten een universitaire opleiding hadden of niet. Maar ondanks dat moest hij nog heel veel leren. Maar als je geroepen wordt zal de Heere ook Zijn zegen daarover geven! Dan wil je ook niet anders dan de gaven die je hebt gekregen tot Zijn eer gebruiken!
John61
In onze gemeente komt een trouwe broeder met een psychatrieverleden. Hij maakt gebruik van dagbesteding. Hij neemt regelmatig andere dagbesteders mee naar de dienst,. Hij vertelt ze over de verlossing door Jezus. En hij verricht hand- en spandiensten voor mensen die het moeilijk hebben. Hij laat zich hier niet op voorstaan. Op zijn eigen bescheiden manier, doet hij precies wat Jezus van ons vraagt. Ik wil hiermee zeggen dat je geen predikant hoeft te worden om De Heer te dienen. De Heer kan iedereen op elke plek gebruiken.