Liefdegevoelens duiden

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 17 jaar. Mijn vriend is 18 jaar. We hebben nu twee jaar verkering.  We houden veel van elkaar dat weten we allebei. Alleen heb ik er zelf zo'n moeite mee dat ik niet voel dat mijn vriend van me houdt. Soms voel ik dit wel, maar niet altijd. Hoe kan dit? En hoe kan je voelen dat iemand om je geeft en van je houdt? Het maakt me onzeker dat ik dit niet altijd voel en weet. Moet ik dit veranderen? Of moet mijn vriend dit anders doen?

Antwoord

Beste jongedame,

Hoe moet je gevoelens duiden... dat is altijd een lastige, want wat je al dan niet voelt is soms niet in woorden uit te drukken. Je zegt dat jullie allebei wéten dat je van elkaar houdt. Dat is een heel belangrijk gegeven, waardoor je in de relatie elkaar steeds beter leert kennen. Zó kun je naar elkaar toegroeien. En ja, het is fijn als hij met woorden zegt dat hij van je houdt. Maar fijner is het om te mérken uit zijn houding, gebaar, intentie dat hij met jou zijn leven wil delen. Niet alleen je oren open, dus, maar zeker ook je ógen! Overigens: hoe doe je dat zelf? Wat gééf jij: woorden of ‘zeg’ je non-verbaal ook iets over jouw liefde tegen hem?

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering