Reformatorisch evangelisatieboekje

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat is een goed reformatorisch evangelisatieboekje dat kan worden geschonken aan mensen die niets van het christelijk geloof weten? Waarin eenvoudig uiteen wordt gezet wie de HEERE God is in Zijn majesteit als Schepper en nederigheid in Christus en wie wij zijn als zondaren die aan het verderf overgeleverd zijn als we niet onze toevlucht tot Hem nemen. Waarin dus de twee voornaamste zaken van de godsdienst aan bod komen: de kennis van God en de kennis van onszelf.

Antwoord

Zie voor het antwoord de onderstaande vraag:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/20459/christelijk-geloof-uitleggen

Daar zouden we ook nog het boekje van Wilhelm Busch “Jezus onze Bestemming” aan willen toevoegen (download gratis), evenals de prachtige uitgave “Blijdschap” van J. C. Ryle. De Hervormde gemeente Valburg-Homoet is bezig met een hertaling van dit laatste werk. Dat wordt in de loop van dit jaar tegen kostprijs beschikbaar gesteld aan belangstellenden.