In de vrije natuur

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het geoorloofd om buitenshuis (in de natuur) seks te hebben (als getrouwd stel). Het lijkt ons heel fijn en een bepaalde spanning te geven om in de natuur seks te hebben. En zo ja waar dan, want het is uiteraard niet de bedoeling om dit voor het oog van jan en alleman te doen. Wij hebben dit eerder nog niet gedaan, maar het is van ons beiden wel een sterke fantasie/droom om dit eens te proberen. En ja, seks op zich is alleen maar mooi binnen het huwelijk, dus we zijn dan ook erg benieuwd naar de voor of tegen-argumenten bij deze vraag.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Allereerst vraag ik mij toch wel een beetje af wat nu de bedoeling van deze vraag is. Willen jullie een goedkeuring hebben over seksuele omgang in de vrije natuur? En jullie verwachten voor- en tegenargumenten om het er dan vervolgens al of niet mee eens te zijn. De beantwoorder van de vraag mag hier alles uit de kast halen en de vragensteller zelf blijft buiten schot, vanuit de anonimiteit. Zo voelt dat tenminste. Het zou fair zijn om ook zelf al met voor- en tegenargumenten te komen want ik neem aan dat als je zo'n vraag stelt, je er ook samen over hebt nagedacht en gesproken. Wat vinden jullie er zelf van?

Laat ik er dit van zeggen: Je bent verantwoordelijk voor je eigen leven en je leven samen als getrouwd stel. Ook hierin. Mooi dat jullie de Bijbelse grondlijnen duidelijk zien: seksuele omgang als getrouwd stel.

Jullie schrijven dat jullie het wel spannend vinden. Heeft dat er mee te maken dat je dan in de open natuur ‘betrapt’ zou kunnen worden? Ik zou dat eerlijk gezegd niet zo’n fair argument vinden. Want stel dat dat zo is, dan kan iemand anders daar dus onverwachts mee te maken krijgen. Die persoon/personen kan/kunnen er dan niet voor kiezen om hier wel of niet mee te worden geconfronteerd.

Seksuele omgang gaat sowieso deze man en deze vrouw van dit getrouwde stel aan en is zeker niet bedoeld voor een ‘buitenstaander’. Ook is het niet zo dat seksuele omgang alleen in de beslotenheid van de echtelijke slaapkamer zou moeten plaatsvinden. Wel is het zo dat het een plek moet zijn waar de kans om door anderen (al dan niet onverwachts) gezien te worden nihil is. We hebben niet voor niets de schaamte gekregen sinds de zondeval. Die beschermt ons in onze kwetsbaarheid.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksuele fantasie