Proefvakantie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben nu ongeveer een jaar verkering. Nu is het zo dat hij eerst met z'n tweeën op vakantie wil gaan om daarna verder te kijken qua trouwen (hoever we gaan op lichamelijk gebied daar zijn we het allang over eens en daar houden we ons ook aan). Maar ik heb er toch wel moeite mee omdat ik verder niemand ken die als een soort proef eerst met elkaar op vakantie gaat. Ik vind het ook wel een beetje eng om zo met z'n tweeën een paar weken weg te gaan. Ik kan hier wel over praten met mijn vriend, maar zijn mening is dat ik me nergens zorgen om moet maken. Hoe kan ik er het beste mee omgaan volgens u?

Antwoord

Bij het lezen van deze vraag krijg ik het gevoel dat hij een soort van ‘proefperiode’ met jou wil hebben om zo te zien of jij wel aan zijn verwachtingen voldoet. Bij het slagen ervan, wil hij wel met je trouwen. Misschien zie ik het verkeerd.

Als mensen duidelijk grenzen afspreken met elkaar en men zich er ook allebei echt aan wil houden, dan denk ik dat het op zich mogelijk is om samen op vakantie te gaan. Maar onderschat de verleiding niet als je zo een paar weken sterk op elkaar bent aangewezen. Ik vind dat diegene die er het meest tegen opziet, het voor het zeggen heeft.

Ik heb er een beetje moeite mee dat je vriend het toch wil doorzetten en dat zou hij niet moeten doen. Zijn er geen alternatieven mogelijk dat jullie met één van beide ouders meegaan of anders met een verantwoorde jongerenreis?

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

vakantieverkering