Beter voor mijn uiterlijk zorgen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik loop al lang rond met deze vragen en kom er niet uit. Ik ben in mijn jeugd verwaarloosd en mishandeld. Ik ben inmiddels gelukkig getrouwd en heb twee jonge kinderen. Veel van mijn verleden heb ik een plek gegeven en ik heb hard gewerkt om voor mijn gezin te kunnen zorgen. Het voelt alsof ik alles nog heb moeten leren. Hoe je goed communiceert, hoe je een huishouden goed runt, hoe je voor je man en kinderen kunt zorgen. Ik heb veel gelezen om manieren te vinden die bij mij passen en vraag God elke keer weer om me te helpen en me te leren wat ik nog moet leren. En het lijkt erop dat het best heel goed gaat.

Maar van binnen achtervolgt het verleden me toch. En ook van buiten. Ik zou graag bijvoorbeeld beter voor mijn uiterlijk willen zorgen. Niet opzichtig of zo, maar gewoon verzorgd en mooi. Mijn man wil dat ook graag. Hebben jullie tips hoe ik dit kan leren? Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn haar mooi in stijl zit zonder een dure kapper bijvoorbeeld?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Beter voor je uiterlijk zorgen... een goede basisgarderobe ‘aanleggen’: kijk of de kleding die je al hebt bij elkaar past. En schaf -indien nodig en mogelijk- dáárbij iets nieuws aan. Met leuke accessoires als een ketting, sjaaltje, kun je ook heel veel doen. Het hoeft allemaal niet duur te zijn. En erg moeilijk ook niet: er komen zóveel folders en modebladen in de brievenbus (als je dat tenminste wílt), die je bekijkt op wat bij jóú past. Als voorbeeld, want misschien ben je wel heel handig om ná te maken. Kijk om je heen, vraag advies aan je echtgenoot of een vriendin. En wat je haar betreft: een góede kapper geeft je advies over een coupe die bij je past. Dan is misschien de éérste keer een wat duurdere knipbeurt nodig, maar daarna wordt een en ander een kwestie van bijhouden, toch?

De enige tip die ik je kan geven: kijk om je heen naar andere vrouwen. Níét met gevoelens van jaloezie, maar als vóórbeelden voor jouw eigen ideeën (en portemonnee). Het is een leuke uitdaging om zó naar jezelf te leren kijken!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

kleding
3 reacties
tulp
Wat leuk, en wat een ontwikkeling dat je dit wilt.
Misschien helpt het je om ook dit als een proces te zien? Een kwestie van gissen en missen en van kleine stapjes zetten?
Het helpt ook als je weet welke kleuren je goed staan en welke tinten minder voor je doen. Als je daar een beetje oog voor krijgt, kun je steeds meer combineren met elkaar (sjaals en kettingen bijvoorbeeld)
Google ook eens op wat voor 'body type' je hebt, dan leer je welk model van ieder kledingstuk je het meest flatteert.
Wat je haar betreft zou je tijdens het knippen aan je kapper advies kunnen vragen en overleggen zodat je er achter komt of je iemand bent die liefst niet te ingewikkeld wil föhnen of dat je het juist leuk vindt om allerlei knotten te proberen. Zo groei je vanzelf naar een coupe die bij jou en bij de vorm van je gezicht past (merk je ook aan complimenten die je wel/niet krijgt)
Het scheelt een hoop frustratie als je hier de tijd voor neemt en jezelf de ruimte geeft om eens wat te proberen en dus ook wel eens mis te kleunen.
Veel plezier!
K80
Volgens mijn vrouw heb je op You Tube verschillende kanalen waar wordt uitgelegd hoe je je kan kleden, haren doen, make up ed.
En dat wordt dan stap voor stap uitgelegd.
Maar een goede tip om naar een goede kapper te gaan en BV de schoonheidsspecialiste. Die geven je dan ook tips.
leene
Zoek een stijl en kleur adviseur. Google dit en zoek in je omgeving naar iemand die je aanstaat( site , beoordelingen) Ik weet niet hoe duur het nu is maar ik ben 150 euro kwijt geweest en dit is het heel erg waard geweest. Heb veel minder miskopen en het mooie is dat ik steeds meer ben gaan zien dat iedereen iets moois heeft en iedereen uniek is. Je hoeft niet slaafs de mode te volgen. In Gouda is er volgens mij een christelijke dame die dit doet maar ik heb geen adressen oid.