Verkleden

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mag je als christen verkleed gaan als Griek of farao?

Antwoord

Misschien dat je wat meer informatie kunt geven. Wil jij je verkleden voor carnaval of voor een vossenjacht? Word je opgewonden van het dragen van bepaalde kleding cq gewaden? Voel je sympathie voor Grieken en farao’s, of juist niet? Wil je aan klassiek toneelspel gaan doen? Zoek je een kostuum voor Halloween? Kortom, wat is het doel er van?

Overigens geeft de Bijbel een mooie en heldere richtlijn. Alles wat we doen, moeten we doen tot eer van God, zonder aanstoot te geven (1 Kor. 10:31-32).