Eenzame en onbegrepen moeder

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Hoe vind ik weer een weg terug nadat ik bijna een jaar uit mijn gezin met vier pubers weg ben geweest? Mezelf ben kwijtgeraakt door een man en vader met veel kenmerken van verborgen narcisme. De hulp die ik gehad heb voelt mijn man als een bedreiging voor hemzelf.

Vriendelijke groet, een eenzame en onbegrepen moeder.

Antwoord

Beste mevrouw,

Hoe vindt u de weg terug... wat betekent “weggeweest uit uw gezin”? Bent u in therapie geweest? Is er daarbij geen aandacht geschonken aan ‘resocialisatie’? Bestaat de mogelijkheid om daar alsnog mee aan de slag te gaan?

Mocht er tot nu toe geen professionele hulp zijn geweest, ga daar dan wél naar op zoek. Voor uzelf, uw echtgenoot en uw gezin. Relatietherapie en/of gezinstherapie dus.

Alleen zó kunt u een weg terug vinden want niet alleen ú, ook uw gezinsleden zijn een jaar verder. Met alle ervaringen vandien!

Marijke Rots

2 reacties
Jello
En als u/uw man/gezin vervolgens niet in therapie kan...?

Dan is het geen hopeloze zaak geworden, hoor. Gelukkig niet!

Een weg terug is niet afhankelijk van een therapeut of therapie.

God, de HEERE, roept u toe: 'En roept Mij aan in den dag der benauwdheid; Ik zal er u uithelpen, en gij zult Mij eren.'

Zou God zeggen en niet doen?!

Veel sterkte en Zijn onmisbare zegen toegewenst!
hansa
Beste eenzame en onbegrepen moeder,

Ik heb pas een boek gelezen over een moeder in een situatie die op de uwe lijkt. Het is een beetje ouderwets, maar er zitten heel mooie tips in die u misschien goed van pas komen. Niet in plááts van het advies van mw. Rots, maar erbíj.

Titel: Gouden teugels. Auteur A.v.Hoogstraten-Schoch.
Als je hierop googelt zie je waar je het 2e hands kunt kopen.

Wijsheid en sterkte gewenst!